Do kogo należy video użyte w klipie Cypisa pt. "Kanikułeczki"?


Myślałem, że to już się powoli kończy, ale internautki i internauci jednak przeżyli wstrząs. Mój wpis o treściach zawartych na kanale niejakiego Cypisa czyli Cypisolo w tym momencie przeczytało już 107.000 osób. Nazywanie tam kobiet "zdzirami" i "szmatami lecącymi w kiblu na dwa ch**e" jest normą. A teraz pojawia się kolejne pytanie - skąd Cypis wziął video wykorzystywane w swoich klipach? Ja jestem pewien, że je kupił i jest OK. O tym poniżej.

Swoje spostrzeżenie na ten temat przesłała mi na jarry.rysunki@gmail.com pewna internautka (nazwisko do mojej wiadomości). Zauważyła, że w na YouTube widnieje teledysk rosyjskiej grupy tanecznej DHQ Fraules (Fraules Dance Centre & Pull Up Crew). Dziewczyny tańczą i twerkują w nim do utworu Majora Lazera "Watch out for this". Umieszczono go w sieci 28 grudnia 2013.

Porównała klip Rosjanek z klipem do utworu "Kanikułeczki" wykonywanego przez cztery osoby:
Cypis/Gospel/Kamień/Kaczmi, produkcja: Floras.
Umieszczono go w sieci 17 czerwca 2017.

Oczywiście znam zjawisko "artystycznej licencji", sampla czy cytatu artystycznego. Nie jestem ortodoksem prawnym, np. mój film o Krzyżakach na YouTube wrzuciło kilka nieznanych mi osób i nie cierpię z tego powodu. Nie mam nic przeciwko "kulturze sampla", na jakiej bazuje przecież cały internet i nasza współczesność.

Wierzę, że klip Rosjanek został po prostu zakupiony przez Cypisa i jego producentów, co jest przecież zrozumiałe. Wtedy też podejrzenia internautki stają się zupełnie niesłuszne.

Zapraszam do oglądania (klip Rosjanek polecam od mniej więcej 1:20)






Komentarze